Home / Trening / Biceps i triceps / Boski triceps
Boski triceps

Boski triceps

WYCISKANIE „FRANCUSKIE” SZTANGI W LEŻENIU

 

Położ się na ławce poziomej. Chwyć sztangę nachwytem na szerokość nieco mniejszą od szerokości barków. Wykonuj ruch prostowania rąk tak, by gryf sztangi znajdował się wyżej od czoła. Ramiona tworzą z podłożem kąt do 45 stopni. Pracują tylko stawy łokciowe i przedramiona. Ciężar porusza się po łuku, od czoła do pozycji wyjściowej.

 

PROSTOWANIE RAMION NA WYCIĄGU W STANIU:

 

Tyłem:

Stań tyłem do wyciągu górnego. Pozycja wykroczna. Chwyć drążek nachwytem i rozpocznij ruch prostowania ramion w płaszczyźnie poziomej. Kontroluj ciężar. Pracują jedynie przedramiona oraz staw łokciowy.

Przodem:

Stań w niewielkim rozkroku przed wyciągiem górnym. Chwyć drążek nachwytem. Dłonie rozstawione na szerokość barków. Trzymając plecy prosto, a ramiona w jednej pozycji przy tułowiu, ściągnij ciężar w dół, tak, by przedramiona były równoległe do podłoża. Zaczynając z tej pozycji, powoli wyprostuj ramiona do końca, wykonując ruch jedynie w stawie łokciowym. Nadgarstki w linii z przedramionami. Głowa w linii z plecami. Patrz przed siebie. Ramiona „przyklejone” do boku tułowia. Uwaga, łokcie przez cały czas trwania ćwiczenia powinny być w tym samym miejscu – blisko tułowia.

 

POMPKI W PODPORZE TYŁEM

 

Podeprzyj się o ławkę z tyłu dłońmi. Na drugiej ławce umieść stopy. Wykonaj ruch opuszczania i unoszenia tułowia podpierając się o ławkę z tyłu. Ćwiczenie można wykonywać z dodatkowym obciążeniem.

Ławki musza być na tyle wysokie, aby nie dotykać podłogi podczas ćwiczenia. Uwaga, nadmiernie głębokie opuszczanie przeciąża stawy barkowe.

 

Fot. freedigitalphotos.net „Front View Of Man Doing Pushups” by imagerymajestic

Comments

comments

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone! *

*

Scroll To Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com