Home / Blogi / Czym słodzić na diecie? //zdrowieprzezkuchnie
Czym słodzić na diecie? //zdrowieprzezkuchnie

Czym słodzić na diecie? //zdrowieprzezkuchnie

Oto kilka propozycji czym zastąpić cukier podczas odchudzania ale nie tylko…

Na blogu www.zdrowieprzezkuchnie.pl znajdziecie również przepisy na słodkie przysmaki przyrządzone bez cukru.

Do lata zostały 2 miesiące, więc domyślam się, że większość z Was ”bierze się za siebie” 🙂
A jak dieta to i cukier idzie w odstawkę. Tutaj muszę powiedzieć coś koniecznie- nie bawcie się w restrykcyjne diety cud eliminujące gluten, węglowodany, tłuszcz i wiele innych makroskładników… Kluczem do zrzucenia kilogramów trwale jest… zmiana nawyków żywieniowych.Nie zabraniam jedzenia deserów,  nawet namawiam do jedzenia ich kilka razy w tygodniu! Jak to możliwe? Kluczem jest wybieranie odpowiednich słodkich przekąsek i oszukiwanie mózgu. Otóż możesz odzwyczaić się od cukru jedząc słodkie rzeczy… 🙂 Paradoks? Ale działa!
Na pewno musisz pożegnac się jednak z przetworzonymi słodyczami. Nie ma w nich nic dobrego. Ani witamin, ani błonnika, ani składników odżywczych… Uwolnij sie jak na zawsze od cukrowego uzależnienia i rzuć batony, czekoladki, wafelki, ciasta i ciasteczka.

No dobrze, to o jakich zdrowych deserach mówię? I przede wszystkim… czym je słodzić?

  • BANAN

Banan jest niezastąpionym środkiem słodzącym! W pełni naturalny, nadaje ciekawą konsystencję wyrobom i uwaga- zastępuje jajko, więc jest idealny dla wegan.
Idealnie pasuje do…
cynamonu, orzechów i czekolady
Sprawdzi sie w…
wyrobach, które nie potrzebują wiele cukru :
– koktajlach
– wypiekach owsianych
– kremach
Jaki zastępować?
1 banan= 2 łyżki cukru
Jak stosować?
Dojrzałego banana zmiksować blenderem lub rozgnieść widelcem i dodać do masy. Jeśli używacie do wypieków, odejmijcie na każdego użytego banana 1 łyżkę mąki z przepisu.
Co zyskujesz?
Potas i kwas foliowy

  • DAKTYLE

Daktyle są naturalnie słodkie i mięsiste. Do słodzenia poleca sie suszone owoce.
Idealnie pasuje do…
kakao
Sprawdzi sie w…
ciężkich, czekoladowych ciastach :
– brownie
– murzynkach
Jaki zastępować?
4 daktyle suszone= 1 łyżka cukru
Jak stosować?
Najlepiej daktyle zalać gorącą wodą z czajnika i zostawić na kilka godzin aby zmiękły, nastepnie bez wylewana wody zmiksować blenderem na pastę. Wersja instant: w rondelku pod przykryciem poddusić do uzyskania papki, zmiksowac blenderem. Jeśli używacie w jakichś przepisach, polecam zmniejszyć trochę ilość płynów (mleka, oleju lub topionego masła).
Co zyskujesz?
Potas, błonnik, niacynę

  • KSYLITOL

Ksylitol to alkohol cukrowy, tzw. cukier brzozowy. Nie pozostawia gorzkiego posmaku, ale lekko orzeźwiające, chłodzące wrażenie na języku. Mój ulubiony, naturalny słodzik. Należy jednak stopniowo wprowadzać go do swojej diety, gdyż w nadmiarze może wywołać efekt przeczyszczający.
Idealnie pasuje do…
wszystkiego, do czego dodajemy cukier
Sprawdzi sie w…
– ciastach drożdżowych
– ciastkach owsianych
– lodach
– kremach
Jaki zastępować?
1,5 łyżki ksylitolu= 1 łyżka cukru
Jak stosować?
Tak jak cukier
Co zyskujesz?
Działanie przeciwpróchnicze, właściwości bakteriobójcze

Kolejny zdrowy słodzik. Możesz kupić ją nawet w doniczkach jako roślinę. Ja lubie mieszać stewię z ksylitolem, gdyż sama pozostawia dla mnie lekko gorzki posmak. Niektórzy jednak go nie czują- spróbujcie sami.
Idealnie pasuje do…
wanilii, napojów, ciast z owocami
Sprawdzi sie w…
– ciastach z owocami
– kremach
– lemoniadach
Jaki zastępować?
2 krople ekstraktu, 1/5 łyżeczki proszku= 1 łyżka cukru
Jak stosować?
Kilka kropli ekstraktu lub odrobinę proszku dodać do wypieku. Najlepiej połączyć z ksylitolem i erytrytolem.
Co zyskujesz?
Antybakteryjne działanie


Czym jeszcze można słodzić? 
– miód, ale w małych ilościach, gdyż ma wysoki indeks glikemiczny i jest tak samo kaloryczny jak cukier
– erytrytol, alkohol cukrowy- jak ksylitol, ale nie posiada kalorii ani nie ma działania przeczyszczającego, nie umieszczałam w rankingu bo nie miałam okazji stosować
– słodziki nienaturalne jak np. aspartam, cyklaminian, sukraloza- nie polecam, gdyż jest wciąż wiele kontrowersji na temat ich bezpieczeństwa i nie posiadają żadnych wartości odżywczych

( na 100g)IGBanan95 kcal60Daktyle277 kcal103Ksylitol240 kcal8Stewia Gold390 kcal0Erytrytol20 kcal0Miód324 kcal87

Comments

comments

About Admin

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone! *

*

Scroll To Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com