Home / Blogi / Jak przytyć? Radzą fitdevangel
Jak przytyć? Radzą fitdevangel

Jak przytyć? Radzą fitdevangel

Wiele osób boryka się z problemem chudości. Mimo, że ich figura dla innych osób jest obiektem zazdrości, to wbrew pozorom, jest to nie mały problem.

To, że jesteś chuda/y może wynikać nie tylko z genetyki i szybkiej przemiany materii, może być to również wynik choroby lub różnych nieprawidłowości, które zachodzą w organizmie.

Najważniejsze TO ZDROWO PRZYTYĆ!

Powinno zależeć Ci głównie na zwiększeniu masy mięśniowej, a nie tłuszczowej. Dlatego tak istotne jest nie tylko ile jesz, ale co jesz!
Rozpisałam Ci kilka najważniejszych punktów, dzięki którym mam nadzieję przybędzie Ci parę kilo 🙂

  • 5 POSIŁKÓW DZIENNIE

Regularność dostarczania pożywienia to podstawa funkcjonowania wszystkich narządów. Nie ma mowy o jedzeniu 2 posiłków w ciągu dnia. Od dziś zjadasz 5-6 porcji, nawet wtedy kiedy nie odczuwasz głodu!

  • ŁĄCZ TŁUSZCZE Z WĘGLOWODANAMI

Największym źródłem kalorii powinny być węglowodany złożone: kasze, ryż, ziemniaki, pieczywo jasne i pełnoziarniste. Dlatego upewnij się, że w każdym z 5-6 posiłków znalazło się dla nich miejsce. Pamiętaj, że węglowodany to również główne źródło energii, dzięki nim masz chęć i siłę do działania!

  • BIAŁKO KLUCZOWE W BUDOWIE MIĘŚNI

Kombinacja białka i węgli powinna być podstawą posiłków jeśli chcemy zbudować mięśnie. Węgle powodują lepsze wchłanianie się białka.  

  • JEDZ ORZECHY I OWOCE SUSZONE

Te przekąski powinny zastąpić w diecie słodycze i słone jedzonko typu chipsy. Owoce suszone to prawdziwa bomba witaminowa, a orzechy to wspaniałe źródło białka i zdrowych tłuszczy. Jednak musisz na nie uważać, bo zawierają też sporo błonnika, który w dużych ilościach nie jest wskazany, gdy chcesz przytyć.

  • WŁAŚNIE! NIE PRZESADZAJ Z BŁONNIKIEM
Włókno pokarmowe zawarte głównie w warzywach, owocach, roślinach strączkowych i produktach pełnoziarnistych pobudza przemianę materii. Skutkiem tego jest szybszy metabolizm organizmu, który nastawiony jest na „ciągły proces spalania”.


IMG 8569 horz Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


Określenie „chce przytyć” zazwyczaj oznacza 2 różne rzeczy. Dla wielu kobiet jest to po prostu przybranie na masie, zyskanie większej ilości tkanki tłuszczowej (tyczy się to również osób wychudzonych np. po chorobie). Natomiast dla mężczyzn to głównie wzrost tkanki mięśniowej, czyli budowa muskulatury.
 
Wiele osób popełnia jednak błąd, jakim jest spożywanie zbyt dużej ilości białka. Paradoksalnie może to utrudniać przyrost masy ciała. Białko buduje mięśnie, ale tylko wtedy, kiedy zachowany jest bilans pomiędzy ilością jego spożywania, a ćwiczeniami. W przypadku, gdy spożywamy go za dużo, ciało zużywa bardzo dużo energii na jego spalanie, co może doprowadzić do zmniejszenia się masy. Na tej zasadzie oparta jest znana dieta Dukana, która mimo, że daje bardzo szybkie efekty wyniszcza organizm. Dlatego Białko powinno stanowić ok. 15 – 25% dziennego zapotrzebowania kalorycznego, chyba, że Trener zalecił Ci inne wartości, z racji intensywności Twoich treningów.
 
 Jak przytyć? Radzą fitdevangel

 

 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


Pamiętaj! Chcąc przytyć nie wystarczy tylko dużo jeść. Priorytetem jest zwiększona kaloryczność posiłków, ale również ich odpowiedni bilans. Jeżeli twoim celem jest zdrowo przytyć, oraz w zdrowy sposób przybrać masę mięśniową musisz pamiętać o odpowiednim rozkładzie makroskładników w swojej diecie!
 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel
 
 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel

 

 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


Jeśli planujesz wybrać się na piknik, lub nie masz pomysłku na przekąske, która da Ci kopa energetycznego to spróbuj:
Kanapkę z pieczywa razowego, z masłem orzechowym oraz bananem
Jestem pewna, że zakochasz się w tej pyszności od pierwszego kęsa
 
IMG 8510 horz Jak przytyć? Radzą fitdevangel Jak przytyć? Radzą fitdevangel
 
IMG 8537 horz Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel
 
Pamiętaj! Nie poddawaj się po kilku tygodniach, nawet jeżeli nie zauważysz większych rezultatów. Nabranie masy to długotrwały proces, tak samo jak chudnięcie. Najważniejsze jest jednak to, abyś pokochał/a swoje ciało takim jakie jest! Jeżeli dobrze się czujesz z tym jak wyglądasz to nie próbuj na siłę tego zmieniać, ze względu na presję otoczenia! Nawet, gdy rodzice mówią Ci żebyś więcej jadła, lub chcesz się przypodobać dziewczynie, a inni koledzy „rosną” w oczach… Nie, nie, nie! Bądź sobą, bo tylko taki człowiek będzie szczęśliwy 🙂
 
 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel


 Jak przytyć? Radzą fitdevangel
źródło fitdevangel.blogspot.com

Comments

comments

About Admin

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone! *

*

Scroll To Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com