Home / Fitness / Mental training
Mental training

Mental training

Czyli jak zagospodarować czas przed pracą lub po pracy, kiedy nie jesteśmy w stanie zdecydować się na konkretny rodzaj treningu, nie mamy siły na wizytę w klubie fitness lub jesteśmy zmęczeni po bardzo wyczerpującym dniu.

Dręczą nas wyrzuty sumienia związane z brakiem codziennej dawki ruchu.

Do dyspozycji mamy swój własny pokój.

Trening polega na wykonywaniu ćwiczeń w wolnym tempie tak jak na zajęciach z  jogi.

Koncentrujemy się na ruchu, jego płynności oraz na spokojnym oddychaniu.

Powoli napinamy każdy mięsień świadomie zwracając uwagę na zakresy ruchu naszego ciała w stawach.

Trening jest przyjemny. Intensywność niska.

Podczas treningu wzmacniamy mięśnie głębokie.

  • Przez cały czas trwania treningu utrzymuj 30% napięcie brzucha.
  • Oddychanie boczno-żebrowe- WDECH-żebra rozsuwają się na boki, WYDECH- zsuwasz żebra do wewnątrz- tak jak zaciskający się  niewidoczny gorset dookoła twojej talii.
  • Utrzymuj stałe napięcie mięśnia poprzecznego brzucha-WYDECH mocno  wciągaj pępek jednocześnie zsuwając dolne partie żeber w jego kierunku.
  • Twoje plecy są proste, nie zaokrąglasz ich w odcinku lędźwiowym.
  • Ciężar ciała na całych stopach. Jeżeli masz problem z jego utrzymaniem przenoś ciężar ciała na pięty.
  • Kręgosłup zachowuje swoje naturalne krzywizny.
  • Podbródek lekko skierowany do mostka, tył szyi wydłużony. Wizualizacje :  „oddalasz barki od uszu, wyciągasz się czubkiem głowy do góry”.
  • Podczas wykonywania przysiadów, wypadów, plie kolana nie wychodzą poza linie stóp i nie schodzą się do wewnątrz ( uwaga na łąkotki).

MENTAL 291x1024 Mental training

Trening wzmocni mięśnie brzucha, nóg, ramion i pleców.

Zestaw ćwiczeń polecam osobom czynnie uprawiającym bieganie.

Można go wykonywać na treningu w terenie jako dodatek.

Autor: A.P

zdj Mental training

Comments

comments

About Anna

Ania. Instruktor fitness, rekreacji ruchowej od 2005 r . Trener personalny od 2011. Zajmuje się treningiem : pilates, zdrowy kręgosłup, schiwnncycling, spinning, MTB -racing , TRX, body/fit ball, trening funkcjonalny ( w tym medyczny), core training, tubbing, thera band ,bosu, kettlebell, crossfit, TBC, fatburning, stretching, body shaping. Swoją prawdziwą przygodę ze sportem zaczęła prawie od zera tuż po zdaniu matury, zmotywowana chęcią pokonania swoich słabości! Czy uda jej się dojść do poziomu akrobatycznego w ćwiczeniach funkcjonalnych? Mój cel : http://www.youtube.com/watch?v=gwelZPz3WdE - też tak chcę! Czy uda jej się osiągnąć taką stabilizację? Zobacz.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone! *

*

Scroll To Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com