Home / Trening / Rzeźba / Trening obwodowy
Trening obwodowy

Trening obwodowy

Zdrowy, skutecznie spalający tkankę tłuszczową. Wzmacniający mięśnie  oraz poprawiający ogólną rzeźbę sylwetki.

Polega na pompowaniu krwi do mięśni. Trening składa się z ćwiczeń o zwiększonej intensywności, wykonywanych w 2-3 obwodach.

Przerwy między obwodami wynoszą od 3 do 5 minut. W ramach jednego obwodu po zakończeniu jednego ćwiczenia szybko przechodzimy do następnego. Ilość powtórzeń ćwiczenia w obwodzie wynosi od 10 do 15 x.

Coraz częściej popularną metodą stosowaną w treningu obwodowym jest wykonywanie ćwiczeń na czas np. obwód I – każde po 45 s,  obwód II -60s, obwód III-90s. Ilość ćwiczeń w jednej rundzie od 6-8.

Trening obwodowy nadaje się zarówno dla osób początkujących jak i dla zaawansowanych. Ćwiczenia są dostosowane do  umiejętności ćwiczącego. Treningi obwodowe często umieszczone są na stałe w grafikach każdego  większego klubu fitness.

Trening w klubie prowadzony jest z udziałem od 8 do 12 osób na sali . Do ćwiczeń używamy sprzętów takich jak :bosu, tubbingów, TRX, dużych piłek, małych piłek,rollerów,obciążeń w postaci hantli jak również sztang.

Ćwiczenia w treningu obwodowym to ćwiczenia funkcjonalne, wielostawowe, na wiele grup mięśniowych pracujących równocześnie. Ruchy odbywają się w wielu płaszczyznach. Nie stosujemy ćwiczeń izolowanych.

Ilość treningów obwodowych w tygodniu od 2-3.

Trening ten można wykonywać od 3- 6 tygodni.

Trening obwodowy to forma ćwiczeń coraz bardziej popularna w treningu indywidualnym.

Można go przenieść w plener jak również wykonywać w warunkach domowych.

Najlepiej ćwiczyć z trenerem, który zawsze bacznie nas obserwuje i poprawi nasze błędy.

Przykładowy zestaw ćwiczeń w jednej rundzie treningu obwodowego:

Sprzęt: mata, tubbing/taśma elastyczna, gryf -330g-2kg lub kijki do nordic walking ( w plenerze)

1.SQUAT-przysiadP1140417 Trening obwodowy

2.ZAKROK z przeniesieniem kolana do przodu

P1140421 Trening obwodowy

3. SKRĘTY TUŁOWIA w podporze

P1140518 Trening obwodowy

4.WIOSŁOWANIE- czyli russian twists

P1140522 Trening obwodowy

5. WZNOSY RAMION W ZAKROKU P1140422 Trening obwodowy

6.  SUMO SQUAT  z rozciąganiem taśmy za plecami

P1140424 Trening obwodowy

7.TEASER – crunch z dotknięciem gryfem do wyprostowanej nogi

P1140523 Trening obwodowy

8. KLASYCZNA  POMPKA-  „tricepsowa”P1140519 Trening obwodowy

Jak Wam się podoba:-)?

 

 

 

 

 

Comments

comments

About Anna

Ania. Instruktor fitness, rekreacji ruchowej od 2005 r . Trener personalny od 2011. Zajmuje się treningiem : pilates, zdrowy kręgosłup, schiwnncycling, spinning, MTB -racing , TRX, body/fit ball, trening funkcjonalny ( w tym medyczny), core training, tubbing, thera band ,bosu, kettlebell, crossfit, TBC, fatburning, stretching, body shaping. Swoją prawdziwą przygodę ze sportem zaczęła prawie od zera tuż po zdaniu matury, zmotywowana chęcią pokonania swoich słabości! Czy uda jej się dojść do poziomu akrobatycznego w ćwiczeniach funkcjonalnych? Mój cel : http://www.youtube.com/watch?v=gwelZPz3WdE - też tak chcę! Czy uda jej się osiągnąć taką stabilizację? Zobacz.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone! *

*

Scroll To Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com